tirsdag den 8. maj 2012

Traditioner

Hey folks!

Jeg ved det er lang tid siden jeg sidst har skrevet, men nu kom der lige et filosofisk indblik om, hvordan vi danskere lever vores liv.

Så nu kommer det til at handle om traditioner i Danmark, mere specifikt, fest traditioner. Det skyldes blandt andet, at jeg var til konfirmation i weekenden, og snakkede med min søde kæreste om, hvordan vi til diverse fester, har en masse traditioner.

Et godt eksempel er netop konfirmationen. Til denne glade fest, er der også en masse traditioner. En af dem, er de utallige sange, der oftest er til konfirmationen. Jeg ved godt jeg generalisere nu, men jeg tror, at det er tilfældet ved størstedelen af alle konfirmationer.
Men sange, ja okay, fair nok, hvis det da ikke var fordi, at de stort set altid er lavet på de samme melodier, som f.eks. "Mariehønen Evigglad" eller "Lille Frække Frederik". Det er ikke for at se mig sur på sangene, for det er da meget hyggeligt... Men de samme melodier evig og altid, med 17 vers, hvor kun det halve af dem rimer bliver lidt tamt.

Dog er nogle mennesker bedre til at finde på noget nyt, hvilket jeg synes er godt. Så får konfirmationen et nyt pust af liv. Det samme kunne man gøre med brylluper. I mange år har de samme traditoner med at slå på tallerknerne og kysse bruden når gommen er på toliet, hærvet brullupet. Men hvorfor egentlig? Hvorfor er man ikke lidt originale og finder på noget selv, i denne nye tid, hvor alt bliver moderniseret. Hvorfor hænger vi fast i fortidens gamle traditioner, med suppe, steg og is,  når verden er så fuld af nye muligheder.

Og ja, jeg generelisere lidt, for mange mennesker vælger da at holde deres bryllup i det tropiske.

Men nok med det, hvad mener i om vores "Danske Traditioner"? Skal de beholdes, revurderes eller afskaffes?

God Tirsdag! :D

2 kommentarer:

  1. det var dog godt et urimelig kedeligt indlæg. festsange? really?
    Jeg mener ikke du kan bære at anvende "filosofisk indblik i vores liv" i fest-sange-sammenhæng.

    Think big mand

    SvarSlet
  2. Altså hvis du ikke har nogle tanker om emnet kan du jo bare lade være med at kommentere det :D nu er det jo ikke din blog ;)

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar, men hold racistiske og stødende ting væk!
Vi vil gerne have en ordentlig tone :)