mandag den 5. marts 2012

Tanker om livet

Jeg ved nogle læste denne post på min facebook. Tak fordi i tog jer tiden. Jeg har revideret teksten og skrevet noget til, da jeg selv kom til at tænke flere tanker i går... Håber i vil læse det igen, og smid gerne en kommentar.




Jeg gik lige en tur med min hund i går, og den forfærdelige tanke slog ned: Hvordan bliver det når hun dør?

Bevars det er bare en hund, men hun har dog været min mest trofaste ven, igennem mange af mine børneår og alle mine teenage- og voksen år. Det slog mig hvor meget hun egentlig har betydet for mig. Hun er en hund, men har været der som et menneske. Men alligevel skælder vi hende ud når hun ikke lige kommer med det samme. Så kom jeg til at tænke på, om hun mon har haft et godt liv, hvis man så det fra hendes synsvinkel? Jeg kaldte Tilde over til mig og aede hende og snakkede med hende. Det fortjente hun, efter alt hvad hun har gjort. Også selvom hun "kun" har været der.

Tanken slog lynhurtigt over på mine forældre, søskende, bedsteforældre, resten af min familie og mine venner. Før man ved af det er det slut. Og man nåede aldrig at sige tak.

Senere på dagen, fik jeg fortalt at nogle jeg kender havde gjort deres forhold forbi. Igen ramte tanken mig, at man skal sætte pris på den man elsker og som elsker en tilbage. Før man ved af det, er det hele drevet ud på et sidespor, uden nogen væsentlig grund. Jeg tror at mange par går op og ned af hinanden hver dag, uden at tænke over, hvor meget de egentlig kan få, ved bare at give lidt selv.

Så nogle gange bør vi sætte pris på hvad vi har og sige tak. Man ved hvad man har, men tænker ikke over det, før det er slut. Husk det, og tænk på dem der virkelig betyder noget.



Selvom jeg ikke er særligt kristen, er et af de 10 bud alligevel lidt vigtigt for mig. Elsk din næste. Jeg fortolker det som om, at alle bør elske og give folk flere chancer her i livet. Det kan godt være at man som person ikke kan tåle en anden, men man bør alligevel behandle ham eller hende med respekt og som ligeværdigt individ. Giv alle folk en chance og døm dem ikke på forhånd, selvom det til tider kan være meget svært ikke at gøre. Når man kommer ind på livet af mennesker, kan virkeligheden oftest være en hel anden. Ikke at jeg ikke selv dømmer folk, det sker hver dag.


Så man skal ikke bare elske dem der elsker en selv, men også, hvis ikke elske, så give alle mennesker en chance. 


Ha' en dejlig mandag. :)
- Tubescreamer

1 kommentar:

  1. Store tanker for en mandag morgen :)
    Ikke at der er noget galt i det - men meget indsigtsfuldt og refleksivt. Spændende, selvom det da er nogle trist tanker, du har fat i her.

    SvarSlet

Skriv gerne en kommentar, men hold racistiske og stødende ting væk!
Vi vil gerne have en ordentlig tone :)